Fontos számodra, hogy gyermeked a nagy baráti és családi összejöveteleken is egészséges ételeket egyen? Esetleg szeretnél kedvezni az ételallergiával küzdőknek? Ezek a nasik biztos, hogy mindenki tetszését elnyerik, és az elkészítésük is egyszerű.

Gyümölcsnyárs
Nem kell hozzá más, csak néhány pálcika és sok gyümölcs. Minél többféle és színesebb, annál látványosabb lesz a végeredmény. Kínálhatsz a gyümölcsnyársak mellé joghurtos mártogatóst is. A gyümölcsöket mosd meg, ha szükséges, darabold fel, és szúrd nyársra, hurkapálcára.

Zöldség- és gyümölcschipsek
Miért vennél drágán bolti, olajban sült krumplichipszet, amikor otthon egyszerűen és gyorsan egészségesebb változatokat is készíthetsz? A ropogós céklachipszből bármennyit ehet gyermeked. A céklát pucold meg, vágd minél vékonyabb karikákra, rendezd sütőpapírra, ízesítsd sóval, rozmaringgal, spricceld meg kevés olívaolajjal, és süsd meg 130-150 fokon egy óra alatt. Érdemes még kipróbálni cukkiniből, édesburgonyából, répából, zellerből.
Az almachpis is menő. A gyümölcsöt pucold meg, locsold meg kevés citromlével, hogy ne barnuljon be, szórd meg fahéjjal, és 130 fokon süsd egy órán keresztül.

Egészséges gumucikor
A gumicukrot a legtöbb gyerek szereti, bulikon is villámgyorsan elfogy. Készítsd el az egészséges változatot. Keverj össze 1 bögre összeturmixolt vagy préselt gyümölcsöt 2 evőkanál mézzel. Ha túl sűrű a massza, önts hozzá kevés vizet. Kis lángon kezdd melegíteni, közben fokozatosan add hozzá a 3 evőkanál zselatint. Nem kell forralni, addig hagyd csak a tűzön, amíg a zselatin elolvad. Töltsd különböző formákba, esetleg jégkockatartóba, és rakd a fagyasztóba egy-két órára. Utána szedd ki a formából.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük